مسئول محتوای هر مقاله نويسنده آن است!
مواضع رسمی کانون در وبلاگ اصلی کانون منتشر می‌شود!

           10/10/2004

 

دوستان ، برای ممانعت از جنايت ديگری توسط جمهوری اسلامی متحد شوید

عفو بين الملل نگرانی خود را خطر اعدام قريب الوقوع يك زن ٣٣ ساله به نام "فاطمه حقيقت‌پژوه" كه در دفاع از دختر خود، شوهرش را به قتل رسانده اعلام نموده و طی يك درخواست اضطراری از عموم مردم تقاضا كرده است كه از مقامات مسئول جمهوری اسلامی درخواست كنند كه اين زن اعدام نشود.در اين درخواست گفته شده است كه فاطمه حقيقت پژوه متهم به قتل همسرش می‌باشد زيرا همسر او می‌خواسته به دختر ١٥ ساله اين زن كه حاصل ازدواج پيشين او بوده، تجاوز كند.عفو بين الملل به گزارش روزنامه اعتماد به تاريخ ٦ اكتبر استناد می‌كند كه در آن گفته شده فاطمه حقيقت پژوه در سال ١٩٩٧ شوهر خود را به قتل رسانده است. بر اساس اين گزارش فاطمه در دادگاه گفته است كه شوهرش، بهمن، كه در زمان حادثه ٣٠ سال داشته، معتاد بوده و بشدت به دختر وی تمايل نشان می‌داده است. همچنين بنا به گفته اين زن، شوهرش همچنين گفته بوده كه اين دختر را در قمار به ديگران باخته است. هنگامی كه فاطمه حقيقت پژوه دريافته كه شوهرش قصد تجاوز به دختر وی را دارد، او را به قتل رسانده است.در اين درخواست گفته شده كه فاطمه حقيقت پژوه بر اساس رای دادگاه به مرگ محكوم شده و اين حكم توسط شواريعالی قضايی تاييد شده است.عفو بين الملل از عموم مردم جهان خواسته است كه با نوشتن نامه از مقامات مسئول ايران از جمله مقام رهبری، رياست قوه قضائيه، و رياست جمهوری بخواهند كه حكم اعدام فاطمه حقيقت پژوه لغو شود. (ايران امروز)
-----------------------------------
بيانيه جمعی از وبلاگ نويسان ايرانی :
از اعدام فاطمه حقیقت پژوه جلوگیری کنیدفاطمه حقیقت پژوه به خاطر قتل همسر خود، بهمن، در آستانه اعدام است. گفته میشود شوهر فاطمه، که معتاد به مواد مخدر میباشد، قصد تجاوز به نادختری پانزده ساله خود را داشته است. وی که مدتها به صورت آشکار نسبت به دختر پانزده ساله فاطمه تمایل نشان می داده مدعی باختن دختر در قمار شده و فاطمه، با پی بردن به مقاصد پلید بهمن، وی را به قتل رسانده است.
حکم اعدام فاطمه با تصویب دادگاه عالی قضائی بناست روز سیزده اکتبر ۲۰۰۴ (22 مهرماه) اجرا شود. این در حالی است که قاضی و افسران نظامی متهم به تجاوز به عاطفه رجبی، که اخیرا اعدام شد، همگی آزاد شده اند.
دولت و قوه قضائیه ایران بار دیگر با ریاکاری عدالت را زیر پا گذاشته است. اعدام های پی در پی و بدون تشریفاتی که در ایران انجام میشود نقض کامل حقوق بشر و کنوانسیون بین المللی حقوق سیاسی- مدنی سازمان ملل، که ایران در آن عضویت دارد. میباشد.
ما، امضا کنندگان این طومار، بدینوسیله مخالفت شدید خود را با مجازات اعدام در ایران اعلام کرده و عملکرد اهمال گرانه قوه قضائیه در رابطه با جان انسان، عدم حس پاسخگوئی و عدالت ذاتی در سیستم قضائی ایران را محکوم میکنیم.
جمعی از وبلاگ نويسان ايرانی
لینک پتیشن برای امضا
http://www.PetitionOnline.com/fathaghp/petition.html

.......
حسن آقای عزيز زحمت کشيده اند و صفحه ای به همین منظور ايجاد نموده اند که دراين آدرس قابل مشاهده است.
http://home.online.no/~bsenter/hr
وقت تنگ است. باید زودتر کاری کرد. از قوه قضائیه جمهوری اسلامی که بارها و به کرات نشان داده بوئی از عدالت و انصاف نبرده است و به سبک حک.مت نازی ها پدر را بجای پسر و پسر رابجای پدر گروگان میگیرد انتظار محاکمه عادلانه و ...بيهوده است. تنها راه جلوگيری ازاينگونه اعمال ضدبشری اين حک.مت اتحاد همگي با هم، انتشار بموقع اخبار و رساندن فرياد ملت ايران بگوش سازمانهای بين المللي دفاع از حقوق بشر و تحت فشار گذاشتن حکومت ازينطريق است.
در مورد جريان اعدام عاطفه رجبي هم ديديد که سرانجام کار چه شد و بجز 2 نفر، همه کسانيکه در رابطه با اعدام عاطفه رجبی دستگير شده بودند آزاد شدند
نظر شما چیست؟



نظرهای شما: Post a Comment

صفحه اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?