مسئول محتوای هر مقاله نويسنده آن است!
مواضع رسمی کانون در وبلاگ اصلی کانون منتشر می‌شود!

           9/20/2004

 

اعتراض به دستگيری‌های اخير وب‌لاگ‌نويسان و نويسندگان سايت‌های اينترنتی

دوستان، اگر با متن زیر موافق هستید آنرا در وبلاگهاتون بگذارید:

چند ماه پيش که نخستين سنگ بنای تاسيس کانون وب‌لاگ‌نويسان ايران را بنا می‌کرديم احتمال نمی‌داديم به اين زودی مجبور باشيم در دفاع از وب‌لاگ‌نويسانی که دستگير شده اند بيانيه بدهيم. متاسفانه اخیرا" گروهی از وب‌لاگ‌نويسان به جرم داشتن انديشه‌یی متفاوت با انديشه‌ی بخشی ازحاکميت دستگير شده اند. در میان آنها سعيد مطلبی، پدر سینا مطلبی، تنها به جرم مطالبی که فرزندش می‌نويسد بازداشت شد که با اعتراض گسترده نسبت به اين موضوع به طور موقت آزاد شده است.

به اين دستگيری‌ها جدا از نوع "انديشه" يا "بيان" دستگيرشده‌گان اعتراض داريم و از تمام مجامع مدافع "آزادی بيان" می‌خواهيم با فشار آوردن به حکومت ايران آزادی فوری و بدون قيد و شرط دستگير شده‌گان را فراهم آوردند.

بی‌شک رئيس جمهور ايران نسبت به اين دستگيری‌ها مسئول است و نمی‌تواند از مسئوليت خود شانه خالی کند. مردم ايران حق خود می‌دانند او را به عنوان بالاترين مقام اجرایی کشور مسئول اين دستگيری‌ها بدانند و در روزی که شرايط محاکمه‌ی عادلانه فراهم شود به جرم دستگيری و سانسور شديد حاکم بر فضای کشور او را به پای ميز محاکمه بکشند.

آزادی انديشه و بيان جزو بديهی‌ترين و جهان‌شمول‌ترين آزادی‌های فردی و جمعی است که با خود عهد می‌بنديم هرگز برسر آن با هيچ حکومت و دولتی معامله نکنيم.

جمعی از اعضای کانون وب‌لاگ‌نويسان ايران (در حال تاسيس)



نظرهای شما:
آره نسرین جان منم شنیدم. متأسفانه فرهنگ حق داره و ما میبایست از این فعال تر میبودیم ولو اینکه کانون هنوز تشکل رسمی نداشته باشه.
 
دوستان عزيز!
خوش‌حال هستم که برای آزادی انديشه و بيان تلاش می‌کنيم.
اميدوارم هميشه همين‌گونه باقی بمانيم. مهم نيست دوست يا دشمن ما در بند باشد مهم اين است هر کس که در بند است بايد برای آزادی‌اش تلاش کنيم.
 
ببخشيد که من هميشه یک فاز عقبم :)

اما نفهميدم که اين نوشته از کی هست و اهمیتش برای کانون وبلاگ نوِيسها در چی هست
 
Post a Comment

صفحه اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?