مسئول محتوای هر مقاله نويسنده آن است!
مواضع رسمی کانون در وبلاگ اصلی کانون منتشر می‌شود!

           11/09/2004

 

وبلاگنويسان !!!

شرایط سخت وغیر قانونی بازداشت شدگان سایت های اینترنتی
سايت امروز : به گزارش رسيده تمام جواناني كه به جرم فعاليت هاي اينترنتي بازداشت شده اند‌(حدود 25 نفر) در سلولهاي انفرادي نگهداري مي شوند و تحت فشارهاي شديد براي اعتراف به انجام اعمال غيراخلاقي هستند، زيرا قاضي مرتضوي تاكنون نتوانسته است هيچ اتهامي را عليه آنان ثابت كند. اين جوانان كه بعضاً كتك خورده‌اند، از ترس قاضي مرتضوي نمي توانند حقايق را با خانواده‌هاي خود در ميان بگذارند و بعضا ادعا مي‌كنند كه به صورت جمعي در زندان به سر مي‌برند، حال آنكه در شرايط سخت و در سلولهاي انفرادي مي‌باشند. آنان در زندان اوين نيز نيستند و اسامي آنان هنوز به سازمان زندانها داده نشده است. حفاظت اطلاعات نيروهاي انتظامي (سرهنگ صبوري) مسئوليت بازجويي از اين جوانان را به عهده دارد.link
...........
اين وبلاگ در حالی که وبلاگ نويس آن در زندان است به نام او update ميشود
تلاش همه جانبه ماموران امنيتی رژيم برای خاموش کردن کوچکترين اعتراض و ندای آزادی در همه عرصه ها با شدت تمام ادامه دارد. در پی بستن فله ای روزنامه ها اکنون بروی سايت های اينترنتی تمرکز شده است. در اين عرصه رژيم دست به ترفندهای عجيبی ميزند که نمونه ای از آن را در اينجا مشاهده ميکنيد. ماموران رژيم بجای وبلاگ نويسی که در زندان است جهت گستردن دام به جای وی سايت او را به روز ميکنند. شايان ذکر است در همين وبلاگ خبر دستگيری 3 وبلاگ آمده بود . بنا به خبری که ما از يکی از وبلاگنويسان داشتيم ماموران با استفاده از کلمه عبور دستگير شدگان به نام آنان وارد چت روم ها شده و برای به دست آوردن اطلاعات با دوستان اين سه تن به گفتگو پرداخته اند. در اينجا بيانيه عده ای از وبلاگنويسان در رابطه با دستگيری وبلاگنويسان را مياوريم :

بيانيه وبلاگ نویسان
دستگیری یک وبلاگ نویس
با توجه به موج سرکوبهای حکومت اسلامی که اخیرا با نزدیک شدن به 16 آذر روز دانشجو شدت گرفته و با فشارهای پی در پی که به وبلاگ نویسان وارد می آید اخیرا حکومت جمهوری اسلامی خشونت را از حد گذرانده و به قصد حذف مخالفان خویش از صحنه از هیچ جنایتی دریغ نمی کند . مدت زمانی است که تیغ شمشیر زهرآلود خویش را بر گلوی وبلاگ نویسان گذاشته تا از این طریق فریاد آزاداندیشانی که فقط گناهشان ابراز عقایدشان در محیط شخصی خویش است را در گلو خفه سازند . در ابتدا با فیلتر کردن وبلاگها سعی در خفه ساختن این آزاد اندیشان داشتند واین راه نه تنها وبلاگ ن 'e6یسان را خاموش نساخت بلکه آنان را در راهشان مصمم تر ساخت و چون راه به جایی نبردند اینبار دست به دستگیری وبلاگ نویسان زده اند .
مدیار مسئول وبلاگ من نه منم (www.man-namanam.blogspot.com ( كه از جوانان فعال و آزاد اندیشی است که در وبلاگش از معضلات و مشکلاتی که جوانان و جامعه را تهدید می کند می نویسد . ولی از آنجا که عمال رژیم را تاب و توان شنیدن حقیقت را نیست از این رو متوسل به خشونت شده و سلولهای انفرادی زندان را برای وی انتخاب کردند .
جامعه وبلاگ نویسان ضمن محکوم کردن این اعمال خشونت آمیز رژیم خواستار توقف بازداشت ها و دستگیریها است و چنانچه نامبرده ظرف مدت یک هفته آزاد نشود دست به اعتراضات گسترده تری میزنیم که مطمئنا هزینه های جبران ناپذیری برای حکومت در بر خواهد داشت . ....................

آزاد باد ایران
گسسته باد زنجیر استبداد
banovan_shiraz@yahoo.com
http://www.teribon.blogspot.com

جامعه وبلاگ نویسان
18/8/83 link
================

دستگيری يک وبلاگ نويس ديگر

پيک ايران : وبلاگ نويس دو چشم آبي (مسعود )که در وبلاگ خود صرفا مطالب طنز مينوشت در شب قدر (12 آبان)توسط ماموران دستگير و به محل نامعلومي منتقل شده است. طبق اطلاعات واصله از دوستان وي پدر نامبرده به علت وارد شدن استرس ناگهاني دچار حمله قلبي گرديده و در بيمارستان بستري ميباشند.
link
================
پدر یکی از بازداشت‌شدگان پرونده سایت‌های اینترنتی از بازداشت فرزندش و سه تن از دوستانش در 6 روز پیش خبر داد.

صفر سمیعی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان اینکه فرزندش در یک وبلاگ فعالیت داشته است، گفت: پس از بازداشت فرزندم به دادسرای فرودگاه مراجعه کردیم که آنجا به ما گفتند پسرتان در دادسرای ارشاد است که این دادسرا نیز خبری از وضعیت وی نداشت.

وی با اشاره به تماس شب گذشته فرزندش گفت که او در این تماس، از سلامتی خود خبر داد.

سمیعی‌نژاد نسبت به بی‌اطلاعی از وضعیت فرزندش ابراز نگرانی کرد.
-------------------------------------

توضيح ايسنا که چند ساعت بعد آن را منتشر کرد :
پدر سمیعی‌نژاد پيشتر از بازداشت فرزند خود و سه تن از دوستانش در 6 روز پيش خبر داده بود، اما در اين تماس، توضيح داد كه سه‌ تن از دوستان پسرش دستگير نشده‌اند، بلكه منظور “ سه تن از كساني بوده كه فرزندش درباره‌ي دستگيري آنها در وبلاگي مطلبي نوشته بوده است و اين افراد ارتباطي با مجتبي سميعي‌نژاد نداشته‌اند”.




در همين رابطه از پيک ايران :
12 آبان 2 نوامبر :

5 روز از دستگيری سه وبلاگ نويس ميگذرد ولی هنوز از محل و علت دستگيری آنان اطلاعی در دست نيست

بنا به گزارشهای رسيده پنج شنبه شب گذشته سه تن از وبلاگ نويسان ، داريوش، اميد و پيوند توسط چند مامور امنيتی که گفته ميشود از ماموران وزارت اطلاعات بوده اند بازداشت شدند . ماموران همان شب به همراه دستگير شدگان به خانه آنها يورش برده و کامپيوترها و وسايل شخصی آنها را با خود بردند. اکنون با گذشت 5 روز از دستگيری اين سه تن هيچ اطلاعی از علت و محل نگهداری آنان در دست نيست.
link



نظرهای شما:
اخبار راست ودروغ قاطی شدن و واکنش مناسب رو د رهاله ای از ابهام فرو بردن..کسی نمی خواد بگه اینجا چه خبره؟نی لبک
 
Post a Comment

صفحه اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?