مسئول محتوای هر مقاله نويسنده آن است!
مواضع رسمی کانون در وبلاگ اصلی کانون منتشر می‌شود!

           4/14/2005

 

محبوبیت یا معروفیت؟ مسئله این است

با سلام و عرض ادب به تک تک اعضای کانون وبلاگ نویسان. چند ماهی از تشکیل این کانون می گذرد و احساس من می گوید که بالاخره تشکلی پا گرفت که وبلاگ نویسان مرکز گریز خواهند توانست حول کانونی گرد آیند که حرف ها و مطالب خود را به سایرین انتقال دهند. پیشینیان و بانیان وبلاگ نویسی به زبان فارسی هرگاه سخنی از گردهم آیی و اجماع به میان می آمد، همیشه جز جنجال آفرینی های معمول که شما نیز به یاد دارید، کاری از پیش نمی بردند و در نهایت موضوع ختم به خیر می شد!
حال آنکه مرکز گریزی هیچ تناقضی با اجماع و مشورت و همدلی ندارد. آنان احساس می نمودند که همچون حکومت های خودکامه اگر کمی دمکراتیک عمل نمایند، دایره معروفیت آنان لکه دار و خر مراد را از دست خواهند داد و اینچنین بود که در این سال ها جز تنش و غوغا های بچگانه ما چیز دیگری را شاهد نبودیم. آن زمان که در سال گذشته وبلاگ من حقیر با خوانندگان اندک در مسابقات آسیایی که آن هنگ کنگی رحمت الله علیه برگزار کرده بود به مقام سوم رسید. تازه متوجه شدم که محبوبیت با معروفیت زمین تا آسمان تفاوت دارد. واقعا برایم جای تعجب داشت که چگونه وبلاگ هایی با بیش از صدها خواننده در روز چرا حتی یکصد رای مرا هم نیاورده بودند.
در هر حال اشاره بالای من تنها به این خاطر هست که به تازگی شاهد آن هستیم، همان عزیزانی که قواعد بازی را هیچگاه رعایت نمی نمودند، حال که جایگاهی والا!!! در این کانون نیافته اند و کلاه خود را پس معرکه می بینند از موسسان این کانون نیز دمکرات تر و نرمتر و نازتر! شده اند و با لطایف الحیل سعی در نفوذ و از مسیر اصلی خارج نمودن این نهاد نوپا نموده اند. به همین خاطر به عنوان یک عضو کوچک از کلیه اعضای فعال این کانون استدعا دارم که خود را در بازی های بچگانه: چرا فلانی با کانون مشکل دارد و چرا فلانی با کانون ارتباط دارد یا ندارد!!!!! وارد ننمایند.
من مطمئن هستم که سایر اعضای این کانون نیز محبوبیت را بر معروفیت ترجیح می دهند. در انتها امیدوارم با کمک شما دوستان حداقل برای اولین بار مکانی فراهم آید که به جای جنجال و زیر سوال بردن اصل یک کانون بتوانیم حول مسائل مورد علاقه صحبت و تبادل نظر داشته باشیم.

با احترام
پسر شمالی


نظرهای شما:
جانا سخن از دل ما می گویی
 
پسر شمالی عزیز
حرفهایت خیلی درست و منطقی است. برخورد اعضای کانون هم اکثرا همینطور بوده ( خوشبختانه) مااگر جلویمان را نگاه کنیم و به هدفمان که دفاع از آزادی بیان در اینترنت است فکر کنیم این موانع کوچک حواسمان را پرت نخواهد کرد. ازت خواهش میکنم در ایی میل گروپ کانون بیا و در بحث ها و حرفها شرکت کن .
 
پسر شمالی عزیز
کامنت قبلی از من بود یادم رفت اسمم را بنویسم
گل کو
 
bahat movafegham.
http://neylabak1.blogspot.com
 
Post a Comment

صفحه اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?