مسئول محتوای هر مقاله نويسنده آن است!
مواضع رسمی کانون در وبلاگ اصلی کانون منتشر می‌شود!

           6/16/2005

 
حضور مدیریت محترم خبرگزاری بی بی سی،
من بعنوان یک وبلاگ نویس، یک فعال اجتماعی عضو در سازمان های غیردولتی ایران و یک شهروند ایرانی که در کشور خودم حق استفاده و یا عدم استفاده از یک برگ رای برای انتخاب یا عدم انتخاب رئیس جمهور و شرکت در فرآیند سیاسی کشورم را دارم. شدیدا به مقاله "وبلاگستان در آستانه انتخابات -مهدی جامی" اعتراض خود را اعلام می نمایم. امیدوارم آن مؤسسه محترم در نشر عقاید و نگرش های ایرانیان نسبت به تحولات سیاسی کشورشان جانب بیطرفی را رعایت نموده و نسبت به درج مقالات کذب خودداری فرمایند. با توجه به دروغین بودن بسیاری از مطالب طرح شده در مقاله مذکور، خواهشمندم در جهت حذف این مقاله از سایت محترمتان اقدام لازم را مبذول فرمایید.
با احترام
فرهاد پیروی رئیس هیئت مؤسس انجمن کتاب شمال سبز ایران (سازمان غیردولتی جوانان)
عضور کانون وبلاگ نویسان ایران -پنلاگ
پی نوشت: موارد کذب و یا تحریف شده:
1- بسیاری از وبلاگ نویسان (با نام واقعی) به دلیل فضای سیاسی فعلی کشور در بیان اظهارات و عقاید خود برای انتخابات دست به خودسانسوری زده اند که در مقاله مذبور نامی از آنان برده نشده است.
2- متاسفانه با وجود چندین وبلاگ نویس که بصورت محفلی اقدام به بایکوت خبری مخالفان خود در فضای وبلاگستان فارسی می نمایند. فضای غالب مقاله مذبور صرفا با ذکر این بلاگرها که حامی مدعیان اصلاح طلبی و کاندیدای آنها (معین) می باشند، شکل گرفته است.
3- تیتر "از تحریم به تردید" به هیچ عنوان معرف و بازگوکننده دغدغه های تحریم کنندگان نمی باشد و کاملا کذب و دروغ است. بلاگرهای تحریم کننده از ابتدای درج مقالات خود تاکنون صرفا شاید نظرات دیگران را نیز در وبلاگشان مطرح نموده باشند، اما در مسیری که حرکت می کنند حتی دچار تفرقه نیز نشده اند، حال معرفی چند وبلاگ خاص و برداشت تردید از سخنان آنها کاملا بیجا و مشکوک می باشد.
4- تحریم انتخابات نه تنها خواسته بلاگرهای دور از وطن است بلکه به همان میزان در داخل کشور نیز این نظریه طرفداران خود را دارد که بدلیل بند یک عرایضم، نویسنده مقاله بسادگی از این مسئله گذشته است. از سوی دیگر در وبلاگ "بیلی و من" که نظرات بلاگرها در مورد انتخابات درج می شود تاکنون بیشترین میزان نظرات از طرف بلاگرهای مخالف شرکت در انتخابات بوده است، که نویسنده مذکور به هیچ عنوان به آن اشاره ای ننموده است.
5- یکی از عمده نگرانی های تحریم کنندگان، بر اریکه قدرت ماندن مدعیان اصلاحات هستند که باعث کند شدن جریان دموکراسی خواهی در ایران شده است و باز هم نویسنده مذکور این امر را مطرح نکرده و دم از تردید آنان بابت بدتر شدن وضع بخاطر روی کار آمدن افرادی غیر از مدعیان اصلاحات هستند.
6- جالب تر آنکه از زمان رخدادهای ماه گذشته همچون پیش آمدن رد صلاحیت و اعلام حکم حکومتی، این وبلاگ نویسان طرفدار معین بوده اند که با توجه به نوشته هایشان هنوز دچار تردید و ابهام می باشند.
7- در حالیکه قاطبه وبلاگ نویسان خارج از کشور به جز تعداد اندکی هر روز در مقابل سفارتخانه های ایران به اعتصاب و اعتراض می ایستند و شبانگاهان در وبلاگ خود اخبار همایش خود را درج می کنند. نویسنده محترم تنها به ذکر دربست اجاره کردن اتوبوس برای رفتن به پای صندوق های رای گیری توسط همان عده معدود اکتفا نموده است. واقعا که......
8- حتی بعنوان یک تحریم کننده بر این عقیده هستم که نباید به کاندیداها توهین شود. در حالیکه در مقاله موصوف تا جایی که امکان داشته است کلیه کاندیداها بجز معین جون! به سخره گرفته شده اند.
9- تیتر "دموکراسی وبلاگی" که اشاره به بحث و جدل های وبلاگی فقط بخاطر این یا آن کاندیدا دارد، محتوایی کاملا اشتباه دارد، چرا که فقط بحث شرکت یا عدم شرکت در انتخابات در فضای وبلاگستان مطرح است و مورد درج شده در مقیاسی بسیار بسیار بسیار! پایین تری لحاظ می شود.
10- طرح مطلب در مورد ساخت "حلقه وبلاگی" توسط طرفداران معین، یک امر انفرادی و شخصی است و اگر به بسیاری از وبلاگهای مذکور در آن حلقه مراجعه شود، اصلا خبری از انتخابات نیست و چه بسا مدت ها آپدیت هم نشده اند و حلقه مذکور صرفا یک حرکت نمایشی و تبلیغاتی از طرف ستاد انتخاباتی معین می باشد. در حالیکه وبلاگستان تنها دارای یک حلقه وبلاگی و خود جوش "تحریم انتخابات" است که متاسفانه ذکری از آن هم نشده است! و از آن جالب توجه تر آنکه در همین ایام بلاگرهای ایرانی در حمایت از زندانیان سیاسی فعالیت وسیع و گسترده ای را ترتیب داده اند که حتی از حلقه وبلاگی "تحریم انتخابات" آنان نیز بلاگرهای بیشتری را جذب نموده است که واقعا شرم آور است که نویسنده مذکور حرفی از آن نزده است.
11- متاسفانه نویسنده مذبور به اقدامات انجام شده توسط بخشی از وبلاگ نویسان ایرانی در کانون وبلاگ نویسان ایرانی (پنلاگ) که در ارتباط با انتخابات ایران هم بیانیه ای را صادر نموده اند، نیز توجه ای ننموده است.
12- در انتها تنها اشاره می نمایم که مقاله درج شده در سایت محترم شما از نظر وبلاگ نویسان ایرانی فقط یک تراکت تبلیغاتی حامیان معین می باشد که بجای در اختیار گذاردن در کوچه و برزن، با کمال تأسف از سایت محترم شما سر درآورده است.
13- ضمن سپاسگذاری از اینکه به مطلب من توجه نموده اید، امیدوارم در آینده ارتباطات و تعامل بین رسانه معظم و فراگیر شما با رسانه های کوچکی همچون وبلاگها بیش از پیش نزدیک و به دور از دست اندازی افراد مغرض و یا ناآگاه باشد.


نظرهای شما:
پسر شمالی عزيز!
از اين که پن‌لاگ اعضای هوشياری مانند تو دارد بسيار خوش‌حال شدم. به نوشته‌ی‌تان در وب‌لاگ‌ام لينک دادم.
 
.
من مهدی جامی رو از نزديک می شناسم
لطمک مقاله ات رو براش توی وبلاگش گذاشتم .
هفته پيش که بچه های وبلاگ نويس و دانشجو در مقابل سفارت ايران 3 روز اعتصاب غذا کردند به ايشون زنگ زدندن و خواستند برا ی تهيه گزارش بيائد چرا نيامد من نمی دانم ؟!؟
.
مقاله از ديد آطت الله بی بی سی و کارمندانش نوشته شده وتوقع ديگه ای نميشه ازش داشت !
موفق باشی دوست عزيز .
 
در يک مورد حق با شما و دوستان شماست که نوشته ام سايه ترديد در ميان تحريمی ها ديده می شود. گرچه جمله من خيلی قاطع نيست ولی آن را دقيق تر می شد نوشت و حتما به اين صورت تصحيح می کنم: سايه ترديد در ميان تحريمی های جديد يا گروههای همدل با اصلاح طلبان ديده می شود. تا قضاوت ام روشن تر باشد و معلوم که همه تحريمی ها در ترديد نيفتاده اند. از تذکر شما ممنون. در باره تحصن به نفع زندانيان سياسی در لندن هم که جاويد نوشته بايد بگويم اگر از شاهين پرويزی بپرسد به او خواهد گفت که درست پس از پايان تحصن به من خبر دادند! - با احترام، مهدی جامی
 
جناب آقای جامی من بیش از ده مورد را نوشته ام و شما فقط یکی از آن را محق می دانید. اگر در اعتصاب جلو سفارتخانه حضور نیافتید می توانستید حداقل در مقاله خود از آن یا خیلی موارد دیگر نام ببرید و اعتراض من به عدم اشاره شما بوده نه حضور در محل اعتصاب! امیدوارم خودتان نسبت به برداشتن مقاله فوق از سایت بی بی سی اقدام فرمایید و شائبه های بیشتری را برای وبلاگ نویسان بوجود نیاورید. ممنون هستم
 
آقای جامی
گويا شما در مورد اعتصابيون لندن واقعا دير خبر شده بوديد و اشتباه از منبع خبري من بوده كه معذرت ميخواهم براي مطرح كردنش .
ولی به نظر من مقاله ای که در مورد تحريم کنند گان نوشته بوديد اصلا کامل نيست
اشاره ای هم به انبود وبلاگ نويسان ايرانی در کشوره ای مختلف جهان که انتخابات رو تحريمکرده اند نکرده ايد .

موفق باشيد
 
pesar shomali mibinam ke sojeh ra bad kheft!!! kardi. baba bezar mardom noon bokhoran...
 
پسرشمالی عزیز
از واکنش درستی که نشان دادی متشکرم. از آقای جامی هم برای جوابشان ممنونم. اما میخواهم ازشان بپرسم در این مقاله مفصل چرا به تحریم انتخابات از طرف کانون وبلاگ نویسان ایران( پن لاگ) که لااقل صد و شصت وبلاگ را نمایندگی میکند اشاره ای نکردند؟ نمیشود که اول نسخه را بپیچید و بعد بروید برایش شاخ و برگ پیدا کنید.
شاد و پیروز باشید
گل کو
 
Post a Comment

صفحه اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?