مسئول محتوای هر مقاله نويسنده آن است!
مواضع رسمی کانون در وبلاگ اصلی کانون منتشر می‌شود!

           8/02/2006

 

اقدام گنجی در مورد مرگ مشکوک اکبر محمدی

همانطور که قبلا گفته بودم و انتظار داشتم، آقای گنجی از نفوذ و قدرت جهانی شدن خویش برای زندانیان سیاسی و بخصوص در مورد اکبر محمدی اقدام کرد. متن زیر را از روز آنلاین بخوانید:


اکبر گنجی ناراضی سرشناس ايرانی در نامه ای به دبيرکل عفو بين الملل و پروفسور نوآم چامسکی ضمن اعلام نگرانی خود نسبت به جان زندانيان سياسی ايران خواستار آن شد که پزشگان مستقل بين المللی برای کشف حقيقت علت مرگ اکبر محمدی دانشجوی ايرانی به تهران اعزام شوند.

در نامه گنجی به چامسکی آمده است:



جناب پروفسور جامسکی

خبر کوتاه اما فاجعه بار بود. اکبر محمدی از دانشجویانی که در تیر ماه 1378 بازداشت شد پس از یک دوره اعتصاب غذا به دلیل نامعلوم در زندان اوین درگذشت. او بیمار و زندانی بود. زندانی رژیمی که او را به دلیل عقایدش زندان کرده بود. او در کشوری می زیست که مرگ هزینه آزاد زیستن و آزاد فکر کردن است.
پس از قتل خانم زهرا کاظمی در زندان اوین نظام جمهوری اسلامی ایران با ترفند های مختلف مانع از بازدید پزشگان مستقل از جنازه وی شد. و حتی اجازه نداد تا جنازه وی را به مکانی که فرزندش می خواست منتقل کنند اینک نیز معلوم نیست با جنازه اکبر محمدی چه می کنند. خبرها بسیار متفاوت و متناقص است.

در عین حال همان گونه که بارها جنبش تحول دموکراتیک ایران تاکید کرده است خواستار آزادی بی قید و شرط کلیه زندانیان سیاسی عقیدتی هستیم یعنی آن ها که به خاطر عقایدشان و نظرات گراندیشانه شان در بند و اسیرند.

از جنابعالی به عنوان يک انسان آزادیخواه درخواست می نمايم تا از نفوذ خود استفاده کرده و پزشگان برای حقوق بشر را راهی ایران نمائید تا پس از معاینه کامل جنازه گزارشی واقعی از آن چه اتفاق افتاده در اختيار افکارعمومی جهانيان قرار گیرد.

اکبر گنجی 31 جولای 2006




نظرهای شما: Post a Comment

صفحه اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?