مسئول محتوای هر مقاله نويسنده آن است!
مواضع رسمی کانون در وبلاگ اصلی کانون منتشر می‌شود!

           8/09/2008

 

مسعود کردپور در منزل خود بازداشت شد

تبریزنیوز- سرویس حقوق بشر:

"مسعود کردپور"، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر مقیم بوکان، توسط نیروهای وزارت اطلاعات در منزل خود بازداشت شد.

"خسرو کرد پور" در گفتگویی تلفنی با سرویس حقوق بشر تبریز نیوز، با اشاره به این که چه دستگاهی حکم بازداشت برادرش "مسعود کردپور"، را صادر و نهاد بازداشت کننده کدام بوده گفت: برادرم "مسعود"، در روز پنج شنبه 17 مرداد 1387، برابر با روز خبرنگار در ایران، بواسطه حکم بازداشت صادره از سوی دستگاه قضایی بوکان توسط نیروهای اطلاعاتی وابسته به وزارت اطلاعات، در منزل شخصی خود بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال یافته است.

این روزنامه نگار مقیم کردستان، افزود: ماموران امنیتی در حالی که حکم قضایی ورود به منزل را داشتند به تفتیش ابزارهای کار حرفه ای چون کامپیوتر، یادداشت ها و کتاب ها پرداخته و گوشی تلفن همراه، کیس کامپیوتر، پاسپورت، تعدادی کتاب، جزو و یادداشت را با خود برده اند.

خاطرنشان می سازد؛ "مسعود کردپور"، 37 ساله، روزنامه نگار، فعال حقوق بشر، بنیانگذار بنیاد دموکراسی و حقوق بشر کردستان ایران، عضو NGO دفاع از محیط زیست و دارای مدرک فوق لیسانس جغرافی با سابقه 21 سال تدریس در دبیرستان های بوکان است.

وی علاوه بر آن که در سال 78 نیز بازداشت شده بود، اخیرا از سوی دادگاه رسیدگی به تخلفات اداری استان آذربایجان غربی به اتهام تحریک معلمان و مصاحبه با رسانه های داخل و خارج از کشور، به شهرستان تکاب تبعید شده بود.


نظرهای شما: Post a Comment

صفحه اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?