مسئول محتوای هر مقاله نويسنده آن است!
مواضع رسمی کانون در وبلاگ اصلی کانون منتشر می‌شود!

           9/15/2008

 

رامتین سودمند همچنان در بازداشت و بدون تفهیم اتهام


«رامتین سودمند» که در تهران زندگی می‌کند پس از اجابت درخواست شفاهی اداره اطلاعات مشهد جهت مراجعه و معرفی خود به آن سازمان از تاریخ 31 مرداد ماه 1387 تا به امروز (25 شهریور) 26 روز است که تحت بازداشت قرار گرفته است.

تا این لحظه هیچ گونه اتهامی به وی وارد نشده است و حتی وکالت نامه وکیل مدافع را پس از 15 روز تلاش جهت امضا به او نداده‌اند و همواره گفته می‌شود پرونده در حال رسیدگی و تحقیق است.

بازداشت «رامتین سودمند» در پی تخریب مساجد اهل سنت، بازداشت روحانیون سنی و بازداشت هموطنان مسیحی صورت می‌گیرد و نشان دهنده آن است که هیچ گونه آزادی مذهبی در ایران توسط حاکمیت جمهوری اسلامی به رسمیت شناخته نمی‌شود.

اجازه ملاقات با «رامتین سودمند» حتی پس از 26 روز داده نشده است. امروز نیز تلاش مادر او برای ملاقات فرزندش پس از ساعت‌ها معطلی بی حاصل ماند و مادر و همسر او بسیار نگران وضعیت رامتین هستند.

بدین وسیله از کلیه نهادهای حقوق بشری درخواست می‌گردد برای اجرای عدالت و جلوگیری از هرگونه پیامد ناگوار هر چه سریعتر نهادهای امنیتی و قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران را ملزم به رعایت قوانین بین المللی و حقوق بشر نمایند.

«رامتین سودمند» فرزند زنده یاد کشیش «حسین سودمند» است. «حسین سودمند» در سال 1990 به جرم ارتداد و عدم انکار ایمان مسیحی‌اش در زندان مشهد اعدام گردید.



نظرهای شما: Post a Comment

صفحه اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?